Saturday, July 5, 2008

dimanakah...

dimanakah keluargaku...
dimanakah kekasihku...
dimanakah cintaku...
dimanakah temanku...
dimanakah hartaku...
dimanakah kemashuranku...
dimanakah kehidupanku...
kemanakah semuanya menghilang...
kemanakah semuanya meninggalkanku...
menggapa dibiarkan aku keseorangan...
menggapa dibiarkan aku sendirian...
menggapa dibiarkan aku sunyi...
adakah keluargaku lupa pada jasa-jasaku...
adakah kekasihku lupa pada pengorbananku...
adakah cintaku lupa pada kesetiaanku...
adakah teman-temanku lupa kejujuranku...
adakah hartaku lupa pada titik peluhku...
adakah kemashuranku lupa pada usahaku...
adakah kehidupanku lupa pada diriku...
dimanakah semuanya...
.........................................
semuanya telah kutinggalkan...
kini,aku sendirian di dalam liang lahadku...
kini,aku keseorangan dalam kegelapan...
dimanakah amalanku...
dimanakah pahalaku...
adakah semuanya telah cukup untuk membantuku...
adakah aku telah menjadi hamba yang baik sewaktu hayatku...
adakah aku telah mengikut segala perintahNYA...
adakah aku telah meninggalkan segala laranganNYA...
adakah aku telah bersedia...

No comments:

suffer_cation

putrajaya, wilayah persekutuan, Malaysia
musafir lalu di tanah usang