Tuesday, October 4, 2011

kiamat...

malam tadi sembang pasal kiamat dengan kawan-kawan.bila sembang hal-hal macam ni aku rasa bersemangat dan berkobar-kobar.tak sabar nak tunggu hari kiamat.hari pembalasan bagi semua manusia.teringat semua apa yang telah di ajarkan kepadaku.apa yang telah di amanahkan kepadaku.tanda-tanda semua dah lengkap.baik tanda kecil dan tanda besar.cuma tanda-tanda terjadinya kiamat belum berlaku.contohnya matahari terbit dari barat.
aku tidak hairan kenapa manusia leka dan lalai.kenapa manusia jadi begitu kejam.tiada hati dan perasaan.semuanya kerana kiamat.dalam Al-Quran pun dah menceritakan sifat-sifat manusia menjelang kiamat.jadi janganlah kita hairan dengan sifat-sifat manusia sekarang.penuh sifat dengki dan kejam.
rinduku kepada kiamat semakin kuat.tidak sabar menantikan hari tersebut.mungkin semua orang takut.tapi bagi aku kiamat adalah hari yang di nanti-nantikan.aku bebas dari segalanya.semua akan mengenali diriku yang sebenar.aku tidak perlu takut-takut dan bersembunyi lagi.aku penat dengan penyamaran ini.aku letih melayan syaitan dan iblis yang tidak putus-putus berusaha untuk melekakan aku.menyesatkan aku.menggangu setiap tugasanku.aku cuba bertahan semampuku.hidup di dunia perlukan dugaan.jadi dugaan aku sangtalah berat dan banyak.tapi aku syukur.kerana dugaan yang datang memberitahu bahawa Allah s.w.t. sangat menyayangiku..
datanglah kiamat.aku menantimu.aku merinduimu.

No comments:

suffer_cation

putrajaya, wilayah persekutuan, Malaysia
musafir lalu di tanah usang